Help

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Bekijk dan hieronder de veelgestelde vragen. Mocht je vraag er niet tussen staan, neem dan contact op met onze Klantenservice.


  • VoordeelSparen stopt per 1 oktober 2017
  • Account & Inloggen
    • Ik heb geen inloggegevens voor VoordeelSparen, hoe maak ik een account aan?

      Het is vanaf 1 augustus niet meer mogelijk om je aan te melden voor het programma en je abonnement te koppelen. Tot 1 oktober 2017  kan je jouw punten nog inleveren. Na 1 oktober is het dus niet meer mogelijk om punten in te leveren en producten te bestellen.

    • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
      1. Kies in het inlogvenster de optie ‘Wachtwoord vergeten’. 
      2. Vul je e-mailadres in, waarmee je je hebt geregistreerd op VoordeelSparen.nl. 
      3. Je ontvangt zo spoedig mogelijk een e-mail, met daarin instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.
      4. Wijzig je wachtwoord volgens de instructies.
    • Ik wil mijn wachtwoord wijzigen
      1. Log in op VoordeelSparen.nl.
      2. Klik op je profielnaam in de bovenste menubalk.
      3. Ga naar ‘Mijn gegevens’.
      4. Onder 'Wachtwoord wijzigen' kun je je huidige wachtwoord wijzigen, door te klikken op de button ‘Wijzigen’.
      5. Voer je huidige wachtwoord in, samen met je nieuwe wachtwoord. 
      6. Klik op de button ‘Opslaan’. Je wachtwoord is nu gewijzigd.
    • Ik wil mijn e-mailadres wijzigen
      1. Log in op VoordeelSparen.nl.
      2. Klik op je profielnaam in de bovenste menubalk.
      3. Ga naar ‘Mijn gegevens’.
      4. Onder ‘Mijn Account’ kun je huidige e-mailadres wijzigen, door te klikken op de button ‘Wijzigen’. 
      5. Voer je nieuwe e-mailadres in, samen met je (huidige) wachtwoord.
      6. Klik op de button ‘Opslaan’. Je e-mailadres is nu gewijzigd.
    • Hoe kan ik mij afmelden voor VoordeelSparen?
      Jammer dat je je wilt afmelden voor VoordeelSparen! 

      Je kunt je als volgt afmelden:
      1. Log in op VoordeelSparen.nl.
      2. Klik op je profielnaam in de bovenste menubalk.
      3. Ga naar ‘Mijn instellingen’.
      4. Onder ‘Account opheffen’ kun je vervolgens je account verwijderen door te klikken op de button ‘Account opheffen’.
      5. Je ontvangt een e-mail waarin we je vragen de opheffing te bevestigen. 
      6. Je complete account, inclusief je VoordeelPunten saldo, wordt verwijderd en je bent afgemeld voor VoordeelSparen.
  • VoordeelPunten & spaarsaldo
    • Wat is een VoordeelPunt?

      Een VoordeelPunt is de spaareenheid van VoordeelSparen. Met je VoordeelPunten ontvang je tot 1 oktober hoge kortingen op leuke producten en uitjes in de VoordeelShop. Je spaart VoordeelPunten door je tijdschriftabonnement(en) te koppelen aan je persoonlijke account op VoordeelSparen, of door unieke codes in te vullen. Met ingang van 1 oktober stoppen wij met VoordeelSparen. Onder de categorie VoordeelSparen stopt per 1 oktober 2017 vind je meer informatie.

    • Wat kan ik met mijn VoordeelPunten doen?

      Met jouw VoordeelPunten profiteer je van hoge kortingen op de leukste producten en uitjes in de VoordeelShop. Tegen inlevering van je gespaarde VoordeelPunten ontvang je deze korting.

      Let op: Met ingang van 1 oktober stoppen wij met VoordeelSparen, tot 1 oktober 2017  kan je jouw punten inleveren. Hierna is het dus niet meer mogelijk om punten in te leveren en producten te bestellen.

      Het tegoed aan punten dat je op 1 oktober nog hebt vervalt en is niet inwisselbaar voor geld of enig andere contante waarde. Onder de categorie VoordeelSparen stopt per 1 oktober 2017 vind je meer informatie.

    • Kan ik mijn VoordeelPunten ook inwisselen voor geld?
      Nee, je kunt de gespaarde VoordeelPunten niet inwisselen voor geld.
    • Kan ik mijn VoordeelPunten ook aan iemand anders geven?
      Nee, je VoordeelPunten zijn niet overdraagbaar naar het account van iemand anders. 
    • Waar zie ik mijn saldo met mijn gespaarde VoordeelPunten?
      Je puntensaldo staat bovenaan in de menubalk vermeld, naast het icoontje van het spaarvarkentje. Om dit te kunnen zien, moet je wel zijn ingelogd.
    • Kan mijn saldo negatief worden?
      Nee, je VoordeelPunten-saldo kan niet negatief worden.
    • Hoe kan ik VoordeelPunten inleveren en hoe kan ik bijbetalen?
      In de VoordeelShop kun je producten in je winkelwagen plaatsen, bestellen en afrekenen. De VoordeelPunten worden automatisch afgeschreven van je saldo, nadat je een product hebt besteld. Per product staat aangegeven hoeveel VoordeelPunten je nodig hebt om het product te kunnen kopen en hoeveel er eventueel bijbetaald dient te worden. Bijbetalen gebeurt via iDeal.
    • De VoordeelPunten zijn afgeschreven, maar de betaling was niet succesvol. Ben ik nu mijn punten kwijt?
      Wanneer de bestelling niet succesvol is afgerond, worden de VoordeelPunten na korte tijd automatisch weer teruggezet op je account. Mocht dit na enkele dagen nog niet het geval zijn, dan kun je contact opnemen met de Klantenservice, door te mailen via de Contact pagina of te bellen met 088 – 5500178.
  • Bestellen & bezorgen
    • Ik heb een vraag over een voucher

      Heb je eerder via VoordeelSparen.nl een vouchercode gekocht voor een digitaal tijdschrift op tijdschrift.nl ter waarde van 15 of 25 VoordeelPunten? In verband met technische problemen is het helaas niet meer mogelijk om deze vouchercode in te leveren. Onze excuses voor dit ongemak. 

      Wij adviseren je om contact op te nemen via het contactformulier (partner: tijdschrift.nl). Wij storten je punten dan terug, zodat je deze weer kan inwisselen voor bijvoorbeeld 2 maanden gratis onbeperkt digitaal.

    • Ontvang ik een bevestiging na bestelling?
      Nadat je een bestelling hebt geplaatst in de VoordeelShop, ontvang je per e-mail een bevestiging van de bestelling. Binnen enkele dagen of weken (afhankelijk van de levertijd van de leverancier) wordt het product op je bezorgadres afgeleverd. Je bezorgadres kun je bij je bestelling aangeven.
    • Ik heb geen bevestiging gekregen van mijn bestelling. Hoe kan ik nagaan of de bestelling wel is geplaatst?
      Controleer eerst of de bevestigingsmail niet in je ongewenste mail terecht is gekomen. Vind je de bevestiging niet in je mail, dan kun je contact opnemen met de Klantenservice door te mailen via de Contact pagina of te bellen met 088 – 5500178.
    • Wat zijn de verzendkosten?
      De verzendkosten zijn per product en per partner verschillend. De verzendkosten worden getoond in je winkelwagen.
    • Kan ik in één keer een aantal bestellingen plaatsen en zo slechts eenmaal verzendkosten betalen?
      De producten in de VoordeelShop van VoordeelSparen worden verkocht via diverse partners. Als je bij meerdere partners een aankoop doet, betaal je per leverancier de verzendkosten.

      

Bestel je meerdere producten bij één partner? Dan betaal je de verzendkosten eenmalig. Welke partner het product aanbiedt en hoe hoog de verzendkosten zijn, vind je terug in je winkelwagen.
    • Mijn bestelling is niet aangekomen, wat kan ik doen?
      Vervelend dat je bestelling niet is aangekomen! Voor vragen over de levering van je bestelling, kun je contact opnemen met de leverancier van het product. Deze leverancier kan je vervolgens verder helpen. De contactgegevens van de desbetreffende leverancier vind je bij de partnervoorwaarden, op de pagina van het product.
    • Hoe werkt het bestellen van een voucher?
      Het bestellen van een voucher werkt als volgt: 
      1. Bestel een voucher naar keuze in de VoordeelShop.
      2. Je krijgt de voucher per e-mail toegestuurd.
      3. Lever de voucher in bij de desbetreffende partij voor je recht op korting.
      4. Eventuele bijbetalingen, Voordat je de voucher bestelt, zie je het bedrag dat je moet bijbetalen.
      Je kunt je voucher één keer gebruiken. Of de voucher persoonlijk  of overdraagbaar is, hangt af van de voorwaarden van de leverancier. Kijk voor de voorwaarden van de partner op de pagina van het product.
    • Zijn vouchers persoonsgebonden of kan ik er ook een ander blij mee maken?
      Wil je een voucher cadeau geven? Kijk eerst even in de voorwaarden van de partner of de voucher van jouw keuze overdraagbaar is.
  • Betalen
    • Ik kan niet internetbankieren, kan ik ook op een andere manier betalen?
      Helaas, het is alleen mogelijk om bestellingen te plaatsen met behulp van het online betaalmiddel iDeal. Maak je geen gebruik van internetbankieren? Wellicht heb je iemand in je omgeving die voor jou de betaling kan uitvoeren.
    • Ik heb met iDeal betaald, maar krijg geen bevestiging van mijn bestelling. Wat nu?
      Controleer na je betaling of je het bevestigingsscherm correct hebt afgesloten:

      In het iDeal-scherm krijg je de bevestiging dat de betaling gelukt is. Klik vervolgens op de button "Voltooien", onderaan het scherm. Je gaat dan terug naar de website van VoordeelSparen.

      Let op: je dient het iDeal-scherm dus NIET eerder te sluiten. Als je je bestelling toch verkeerd of eerder hebt afgesloten, verzoeken we je minimaal een uur te wachten met het opnieuw plaatsen van je bestelling of een andere bestelling.

      Als je het iDeal-scherm niet op de juiste wijze afsluit, krijgt het bestelproces op de site van VoordeelSparen geen bericht van iDeal dat de betaling is gelukt. Als de betaling is gelukt, dan wordt de bestelling verder afgehandeld en krijg je alsnog een bevestiging. Is de bestelling niet betaald, dan zal er geen bevestiging worden gestuurd.
    • Waarom kan ik niet betalen met acceptgiro, Credit Card of PayPal?
      VoordeelSparen heeft gekozen voor het online betaalmiddel iDeal, zodat we de kosten van onze producten zo laag mogelijk kunnen houden voor onze deelnemers aan VoordeelSparen.
    • Kan ik in termijnen betalen?
      Het is helaas niet mogelijk om in termijnen te betalen. Het volledige bedrag dient in één keer te worden betaald met behulp van iDeal.
    • Kan ik in plaats van betalen (met geld), het bedrag in VoordeelPunten voldoen?
      Nee, dit is helaas niet mogelijk. VoordeelPunten zijn geen echt geld, dus deze kunnen niet ingeleverd worden in plaats van het geldbedrag. Wel zijn er VoordeelVouchers in de VoordeelShop die zonder bijbetaling maar met alleen VoordeelPunten kunnen worden besteld.
    • Het lukt mij niet om te betalen, wat moet ik doen?
      Neem hiervoor contact op met de Klantenservice van VoordeelSparen, door te mailen via de contact pagina of te bellen met 088 - 5500178.
  • Garantie, klachten & retourneren
Terug naar boven